24 March 2015

Aman Prana ❤ Extra Virgin Cocos Oil + Life Update #02!



M'n vriend en ik houden ervan om te koken met kokosolie. Ik weet niet, je eten smaakt gewoon gezonder en lekker! Daarom waren we dan ook enorm blij dat we deze kokosolie van Aman Prana eens konden uitproberen.
Ik had ervoor nog niet van het merk gehoord maar Aman Prana betekend eigenlijk "serene levenskracht". Met het motto 'voeding als medicijn' brengen ze producten die biologisch en plantaardig zijn. Klinkt goed!
My boyfriend and I love to cook with cocos oil. I don't know, it makes the food taste healthier and good! Therefor I was very happy I got the chance to try out the cocos oil from Aman Prana. I never heard of the brand before but Aman Prana actually means "peaceful vitality". With the slogan 'Food as a medicin' they bring all organic products. Sounds good!


De verpakking vind ik er erg leuk uitzien. Het logo van Aman Prana zijn twee olifanten wat ik enorm leuk vind. Olifanten zijn namelijk één van m'n lievelingsdieren. Op het deksel word ook eens vermeld dat het gaat om een vers product met een lekkere smaak en de beste kwaliteit.
I love the packaging. The logo has two elephants on it, which I absolutely love. Elephants are one of my favorite animals. On the lid it also says that the product is guaranteed fresh with the best taste and quality.


Voor mensen die geen gluten kunnen eten is deze ook perfect want hij bevat namelijk 0% gluten. & Leuk dat er ook opstaat 0% junk. Ik denk dat we er eigenlijk niet vaak genoeg bij stilstaan wat we juist eten.
Verder kan je ook zien dat deze kokosolie per 100 gram 900kcal bevat, 100g vetten waarvan 92,1g verzadigde vetten en 0g koolhydraten, vezels, eiwitten en zout. Klinkt veel per 100 gram, maar eigenlijk heb je niet veel nodig om mee te koken.
For the people who can't eat gluten this cocos oil is also good because it contains 0% gluten. I also love it that the label says 0% junk. I think we don't always realize exactly what we eat every time. 
You can also see this cocosoil has per 100grams 900kcal, 100g fat (92,1g of it are saturates) and 0g carbohydrates, fibres, proteins and salt. Sounds a lot for 100 grams, but you actually don't need a lot to cook with.


Bij lage temperaturen is de kokosolie wit en vast, maar hij smelt redelijk snel bij hogere temperaturen en word dan vloeibaar. Verder vind ik dat hij erg lekker ruikt naar kokosnoot, yum! Ja, ik ben erg te spreken over deze kokosolie!
At low temperature the cocos oil is white and solid, but it melts pretty quick at a higher temperature and becomes liquid. I also find that this cocos oil has an amazing scent, yum! Yes, I really like this cocos oil to cook with!

De Aman Prana Extra Virgin Kokosolie komt in een pot van 325ml (€ 11,95) en in een pot van 1600ml (€ 43,95). Meer info en bestellen kan op Noble House.
The Aman Prana Extra Virgin Cocos Oil comes in a jar from 325ml (€ 11,95) and in a jar from 1600ml (€ 43,95). You can get more information or order on Noble House.


Tot slot nog een kleine life update! 
De laatste tijd heb ik niet echt veel artikels geplaatst op de blog. Dit komt, zoals ik al in een vorige life update zei, omdat m'n vriend en ik gaan verhuizen. De laatste weken waren erg druk, vooral in de weekends dan. Maar dit weekend is het eindelijk zover - The big move! Deze laatste week ben ik dan ook druk bezig met de laatste dingetjes in te pakken, naast een volle dag te gaan werken. Dit maakt de laatste weken dus erg vermoeiend. Maar ik vind het zo jammer dat ik hierdoor niet vaker meer kan bloggen, maar ik weet dat ik binnenkort terug meer tijd ervoor ga hebben! Maar goed, zaterdag gaan we dus verhuizen, internet en tv komt pas op maandag. Misschien ga ik nog iets bloggen voor de verhuis, maar als het er niet van komt, dan hoor ik jullie waarschijnlijk pas maandag of dinsdags!
Lastly a small life update!
Lately I haven't been posting to much on the blog. This is because, like I already mentioned in my last life update, my boyfriend and I are going to move house. The last weeks have been busy, especially in the weekends. But this weekend is the big day - The big move! This last week I have been really busy packing the last little bits and bobs, beside working a full day. This makes the last weeks really exhausting. But I find it really sad I'm not blogging as much because of this, but I know I will have more time for it again soon! But anyways, so Saturday is the move, they are coming to fix internet and tv on Monday, so maybe I'm gonna post something before the move, but if not, I will hear you guys probably Monday or Tuesday!


-- Ik kreeg dit product om te reviewen. Dit heeft echter geen invloed op m'n mening en wat ik erover schrijf.
-- I received this product to review. However, this does not influence my opinion and what I write about it.

Follow me:







1 comment:

  1. Nice post! I am a big fan of coconut oil and have been using it since childhood for my hair and body massage.

    www.delhidaffodil.com

    ReplyDelete