03 June 2015

Olietrekken met de mondolie van Amanprana!


Toen ik het persbericht over deze mondolie en olietrekken binnen kreeg, dacht ik echt van whut? Maar ik ontving deze mondolie een (eigenlijk lange) tijd geleden en heb hem nu voldoende kunnen testen om jullie vandaag een review te schrijven. Benieuwd naar het olietrekken? Take a look!



De mondolie kwam in dit superschattige doosje! Je kan het helemaal openklappen en vanbinnen staat er nog allerlei informatie en de ingrediënten. Van de verpakking ben ik allesinds al een grote fan!
Maar wat is het olietrekken nu juist? Olietrekken of oil pulling is eigenlijk een manier om je lichaam te ontgiften. Waar er hiervoor vaak gewerkt wordt met sesam- of zonnebloemolie gebruikt Amanprana drie extra vierge oliën. Kokosolie (deze is antiseptisch en heeft een zuigende werking), olijfolie (deze is rijk aan chlorofyl, goed tegen een ruikende adem dus) en hennepolie (deze heeft vooral een therapeutische werking).


De mondolie komt in een mooi en strak, glazen flesje. Ziet er erg leuk uit! De olie is trouwens verkrijgbaar in twee smaken: Menta (muntsmaak) en foeniculum (venkelsmaak). Ik koos voor de muntsmaak, de venkel leek me net iets te speciaal van smaak.
Hoe gebruik je deze olie nu juist? Je gebruikt telkens 1 eetlepel van de olie. Ofwel kan je hiermee wekelijks je mond gedurende 20 tot 30 minuten spoelen of dagelijks als je een detoxkuur doet. Ik hoor je al denken, dat duur zoooo lang! Maar je moet met de olie niet enkel je mond spoelen, je kan ook kauwen, zuigen, persen, suizen, trekken en gorgelen. Als dit je toch nog iets te veel lijkt, kan je ook met één theelepel van de olie je mond spoelen gedurende 2 tot 5 minuten (na het tanden poetsen) voor ene goede mondhygiëne.


Wat vind ik nu van de mondolie? Ik gebruikte telkens een theelepel na het tandenpoetsen gedurende 2 tot 5 minuten. Om 20 minuten met olie in m'n mond rond te lopen leek me net iets te veel.
Om heel eerlijk te zijn, in het begin voelt het echt heel erg raar om met zo'n olie je mond te spoelen, maar ik werd het snel gewoon. Verder vind ik dat hij echt een lekkere muntsmaak heeft, niet zo'n overdreven, sterke smaak, maar lekker, licht en subtiel. Ik ben best blij met deze mondolie, het is erg apart, maar zeker het proberen waard!

Heb jij al van olietrekken gehoord?
 
Prijs: € 29,95 Verkrijgbaar: Noble House

-- Ik kreeg deze producten om te testen. Dit heeft echter geen invloed op m'n mening en wat ik erover schrijf.
 
 

3 comments:

  1. Ik had nog nooit van mondolie gehoord maar klinkt wel interessant!

    x Karen
    http://dressinginlabels.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. Ik ben deze ook nog aan het testen, maar ik ben er niet zo heel consequent in omdat ik het telkens vergeet!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Leuk! Ja, had ik in het begin ook, maar eens ik het gewoon werd om te gebruiken, ontbreekt het niet meer in m'n routine ;)

      Delete