15 February 2016

Mijn geupdate avond skincare routine!



Hoi allemaal! Hopelijk hadden jullie een fijn Valentijnsweekend ;)! Vandaag toon ik jullie mijn geupdate avond skincare routine. Ik heb een gevoelige huid met een erg droge T-zone en dit kan het soms wel moeilijk maken om producten te vinden dat goed bij mijn huidstype passen. De voorbije maanden heb ik een aantal fijne producten ontdekt en omdat ik momenteel erg tevreden ben met mijn routine, wilde ik dit graag met jullie delen. Benieuwd? Laten we dan snel even verder gaan...



Step 1: Hydrate!
Als eerste is het erg belangrijk om je huid goed te reinigen en om alle make-up te verwijderen zodat je huid weer gewoon kan 'ademen'. Ik gebruik hiervoor drie producten.
Om mijn oog make-up te verwijderen gebruik ik de waterproof oogmake-up remover van Nivea. Ik hou echt van dit product! Hij is erg goed als je gevoelige ogen hebt en verwijderd waterproof mascara perfect. Hierna reinig ik mijn hele gezicht. Dit doe ik ook met een product van Nivea, namelijk de verzachtende reinigingsmousse. Deze voelt erg fijn aan op de huid en is geschikt voor de droge of gevoelige huid. Niet alleen reinigt hij de huid maar hij heeft ook een hydraterende werking. Als laatste stap om mijn gezicht te reinigen gebruik ik nog het Micellair Water van Mixa. Deze neemt de laatste restjes make-up super goed weg.


Step 2: Moisturize!
Een aantal keren per week gebruik ik een scrub. Deze Purity scrubcrème  van Dr. Van Der Hoog heb ik nog maar net maar ik vind hem zo fijn! Hij heeft een lekkere, frisse geur dankzij grapefruit- en limoenextracten. Hij heeft een milde werking, verwijdert overtollig talg en bevordert de aanmaak van nieuwe huidcellen. Om mijn huid goed te hydrateren gebruik ik graag deze Aqualia Thermal Rijke Crème van Vichy. Deze voelt gewoon super op mijn huid, mijn huid absorbeert de crème goed en je voelt meteen dat hij de huid goed hydrateert.
Vooral in de winter kan ik last hebben van droge, kapotte lippen. Om dit proberen tegen te gaan gebruik ik de lippenbalsem van Mixa. Mixa is gewoon een erg fijn merk als je op zoek bent naar producten die goed hydrateren!


Step 3: Pamper!
Tenslotte gebruik ik graag deze twee maskertjes. De dagen dat ik een scrub gebruik op mijn huid, breng ik graag nog een extra maskertje aan. Hiervoor gebruik ik het anti-redness mask van Uriage. Dit breng ik goed dik aan en masseer ik een beetje in mijn huid. Na ongeveer een halfuurtje was ik mijn gezicht met water om het maskertje er terug af te halen. Dit masker gaat de roodheid tegen.
Als laatste gebruik ik dagelijks het honeydew & chamomile sleeping mask van Freeman. Dit in combinatie met de rijke crème van Vichy werkt gewoon super voor mij! Het aspect van een maskertje dat tijdens de nacht je huid extra gaat hydrateren, sprak me enorm aan. En boy does it work!
 
Zoals ik al aangaf ben ik momenteel tevreden met mijn avond skincare routine. Wat ik wel nog mis en graag zou willen toevoegen is een oogcrème en een serum. Heb je tips van goede producten? Let me know! ^^
 
Welke behoren tot jouw skincare routine?
 
Volg je me al?
 
 

4 comments:

  1. Oh wow, jij verzorgt je huid wel echt goed hihi! Lijken mij fijne producten!

    xoxo
    www.its-dash.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja zeker! Maar mijn huid heeft er dan ook echt nood aan ;). x

      Delete
  2. Leuk om te zien! Ik gebruik 's avonds alleen een micellair water en een nachtcrème, en dat is prima voor mijn huid X

    ReplyDelete
  3. Oeh... Ik gebruik nu de lekker goedkope eye-makeup-remover, reinigingsmelk en tonic van de Hema, maar ik denk dat ik die van Nivea ga proberen :) Ik heb ook een gevoelige huid die snel prikt en rood wordt.

    Dat overnight masker lijkt me ook super fijn!

    ReplyDelete